| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Katt-natt -

|
Skrivet: 2008-11-23 19:04 Ämne: Barnkanalen |
|
|
jaha, nu är det dags att vara "vän av ordning" igen a´la kptn STOFIL (har ni tänkt på förresten att IÖ och stofilen har vissa likheter?)... men alltså, Ni som har barn och ni andra som kollar på SVT´s barnkanalen, -LJUDET ÄR JU FÖRFÄRLIGT!
Det distar OCH är lågt!
Kan det vara så att SVT anser målgruppen vara extra okritisk och därför inte prioriterar välljud, till förmån för sparad bandbrädd? eller kan det vara tvleverantören (COMHEM i mitt fall) som djävlas?
Låter det piss hos Er?
Vad har Ni för tvleverantör?
Vad har Ni förklaringar till orsaken, i så fall?
Kanalen är ju kul i övrigt, verkligen värd att kolla in. Om inte annat för att de repriserar en massa program från ens egen bardom. Att vara stofil och nostalgiker hör väl ihop antar jag.
/ledsen och besviken tittare.  _________________ EDD MJUGARE SBRÅG! |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
Patrik_B -

|
Skrivet: 2008-11-23 19:09 Ämne: |
|
|
Jag har inte reagerat på det så då är det antagligen inte något problem hos oss.
Vi har analog kabeltv genom Comhem. _________________ Mvh
Patrik Berglund |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
tvett -

|
Skrivet: 2008-11-23 19:24 Ämne: |
|
|
Har ni tänkt på hur värdelöst ljudet är när reklamkanalerna har lägger på speaker mellan programmen? _________________ Pioneer DV 585 - Snook - Pioneer VSX 515 - Audio Pro EGO 515 - Rummel SLSub
Budget- Javisst.
Kontrollen blinkar blå. |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
matså Semesterfirare

Blev Medlem: Aug 12, 2003 Inlägg: 10417 Från: Löddeköpinge/Skåne
|
Skrivet: 2008-11-24 15:07 Ämne: |
|
|
| tvett skrev: | | Har ni tänkt på hur värdelöst ljudet är när reklamkanalerna har lägger på speaker mellan programmen? |
a fan, det menar du inte. Ett tag så trodde jag det var fel på mina högtalare. Förresten Tvett du har ju likadana talare som jag. Skräner dina också när de sjunger ganska högt likt opera sångerska?? Mina gjorde det när det var reklam så var det en tjej som sjöng högt och de skränade lite. _________________ Nu med Monitor Audio RX6
Faktiskt.se hififorumens Ring P1. Släng ut alla egoister som bara bryr sig om pengar. |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
Belker -

|
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
Wolfie -

|
Skrivet: 2008-11-24 20:07 Ämne: |
|
|
Låter bra hos mig (iaf om man får tro plasmans högtalare).
Har Canal Digital. _________________ edgeforum.com
nordicaudi.com
whiskyforum.se |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
silvervarg -

|
Skrivet: 2008-11-25 09:14 Ämne: |
|
|
| Vi har inte problem med ljudet på barnkanalen och kör comhem (visserligen analogt sista biten). Ljudet är i samma klass som övriga kanaler. |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
enJohn -

|
Skrivet: 2008-11-25 12:57 Ämne: |
|
|
Så intressant att även fler har detta problem!!! Jag har haft detta i flera års tid, både från Canal Digital och nu från Com Hem. Alla andra kanaler låter bra, men just Barnkanalen/kunskapskanalen distar så otroligt mycket att det är plågsamt! Varför? Comhem vill så klart inte felsöka om inte alla grannar ringer in samtidigt, men nu är mitt tålamod snart slut. Ska pröva köpa en dyr antennkabel (som dom vill) och se om det blir bättre. Har ni några andra tips?
/en john _________________ Javisst är det Carola! Men kan du nynna den baklänges? |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
BengtO -
![]()
|
Skrivet: 2008-11-25 13:59 Ämne: |
|
|
| Ska kolla då jag kommer hem, dottern kollar mest på Disney dock och hon har inte klagat vilket hon brukar om hon märker nåt konstigt.. |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
enJohn -

|
Skrivet: 2008-12-17 07:32 Ämne: |
|
|
Så, hur går det? Har fler kollat? Själv har jag lessnat och felanmält efter att ha bytt runt mellan en massa olika (skärmade) antennkablar. När det låter likadant om inspelningarna i min dvdr som när jag kopplar antennkabeln direkt till teven, drar jag slutsatsen att signalen är problemet.
Ska bli spännande att höra vad ComHem säger, om dom nu hör av sig...
/en john _________________ Javisst är det Carola! Men kan du nynna den baklänges? |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
Rocker -

|
Skrivet: 2008-12-17 14:47 Ämne: |
|
|
| Jag har comhem och Barnkanalen låter ok. Vi spelar väl inte så hög volym i för sig. Ska lyssna mera! |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
enJohn -

|
Skrivet: 2008-12-17 16:34 Ämne: |
|
|
| Rocker skrev: | | Jag har comhem och Barnkanalen låter ok. Vi spelar väl inte så hög volym i för sig. Ska lyssna mera! |
Jag vore mycket tacksam om du (eller någon annan) gör en noggrann lyssning på Comhems analoga barnkanal. Lyssna efter "skrap" vid transienter, s-ljud, t-ljud och liknande. Hos mig är det ingen diskret överstyrning utan ett ordentligt skrap vid dessa ljudhändelser .
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
Katt-natt -

|
Skrivet: 2008-12-17 19:14 Ämne: |
|
|
*OBS OT*
enJohn, putte punch lyckoshow?
det var stil på p3 förr!
Nu är ju p3 inne i en all time low, med "din gata" dygnet runt. olyssningsbart. uppenbart inkvoterade amatörer.
det p3 verkligen saknar är en helgstarter, typ: metropol, rally. t.o.m deluxe var bättre än din gata iallafall.
en flytt av mammas nya kille till fredagen kanske skulle vara på sin plats... _________________ EDD MJUGARE SBRÅG! |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
enJohn -

|
Skrivet: 2008-12-17 20:02 Ämne: |
|
|
Hm? Ö eh?
Putte punch lyssnade jag inte på, eller jo, men inte så mycket. Vadan denna referens?
Annars (eftersom det är din tråd och OT därmed är ok) så är jag en MNK-fan. Har dock missat mycket av den senaste säsongen, men ska ta igen det via pod-radio Din Gata gillar jag inte så värst. Kitty däremot, hon tycks gå från klarhet till klarhet.
/en john som felanmält ännu en gång - dom hade tydligen inte registrerat första gången och eftersom jag hade slarvat bort ärendenumret så...  _________________ Javisst är det Carola! Men kan du nynna den baklänges? |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
Belker -

|
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
L4 -

|
Skrivet: 2008-12-17 21:02 Ämne: |
|
|
| Belker skrev: | | MNK fans MÅSTE se Klungans senaste pjäs. Nya höjder! |
Är Hans Melange med? |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
Katt-natt -

|
Skrivet: 2008-12-18 04:13 Ämne: |
|
|
"Javisst är det Carola..." din signatur, ellervareheter, fick jag för mig var hämtat från en puttepunchklassiker! (priserna man kunde vinna: två bollar i röret, en dvärg i lådan eller ett brev på posten! kassetten finns väl ngnstans i gömmorna.)
Klungans pjäs vill man ju se. L4, sugen? Nlund är nog också på.
Vågar själv inte felanmäla, då kommer väl COMmandoHEMsk´s underrättelsetjänst att uppdaga att man inte pröjsar för en del av dom kanaler man faktiskt har tillgång till...
-knappt att man vågar skriva detta här. _________________ EDD MJUGARE SBRÅG! |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
enJohn -

|
Skrivet: 2008-12-18 12:04 Ämne: |
|
|
| Katt-natt skrev: | "Javisst är det Carola..." din signatur, ellervareheter, fick jag för mig var hämtat från en puttepunchklassiker! (priserna man kunde vinna: två bollar i röret, en dvärg i lådan eller ett brev på posten! kassetten finns väl ngnstans i gömmorna.)
Klungans pjäs vill man ju se. L4, sugen? Nlund är nog också på.
Vågar själv inte felanmäla, då kommer väl COMmandoHEMsk´s underrättelsetjänst att uppdaga att man inte pröjsar för en del av dom kanaler man faktiskt har tillgång till...
-knappt att man vågar skriva detta här. |
Aha! Hm, som jag minns var inslagets ursprung "Metropol", men jag är osäker. Ska försöka träffa min vän med kassetterna i jul
För övrigt brukar jag ha denna lilla historia i tanken när det diskuteras blindtest här på forumet. Vem vet, kanske är deltagarna i själva verket representanter från LTS som här gör ett offentligt samarbete med Sveriges Radio?
/en john, dum i huve, å snål na jäävulst, samt med MNK-biljetter efter jul _________________ Javisst är det Carola! Men kan du nynna den baklänges? |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
L4 -

|
Skrivet: 2008-12-18 12:14 Ämne: |
|
|
| Katt-natt skrev: | | Klungans pjäs vill man ju se. L4, sugen? Nlund är nog också på. |
Jag är på.
| Katt-natt skrev: | Vågar själv inte felanmäla, då kommer väl COMmandoHEMsk´s underrättelsetjänst att uppdaga att man inte pröjsar för en del av dom kanaler man faktiskt har tillgång till...
-knappt att man vågar skriva detta här. |
Rädd att porren ryker? Om du inte visste det så finns den numer på internet också! |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
enJohn -

|
Skrivet: 2009-01-20 18:18 Ämne: |
|
|
En tekniker från Comhem har nu ägnat ca en timme åt att pilla i mitt uttag och på mina apparater. Han kliade sig också i huvudet. Signalen såg bra ut i hans mätmanick, men ha hörde ju att det lät illa. Riktigt illa. Så, han bollade tillbaka till Comhem genom att bekräfta att ett fel föreligger även i den verkliga verkligheten och inte bara i ett johnhuvud.
Han trodde inte att det var utrustningen i huset som var dålig. Var kan då felet ligga? Kan det till och med vara ett centralt problem med omvandlingen till analog signal? Kan detta gå fel? Det låter ju iofs som någon slags digital distortion (enligt min ringa erfarenhet), dvs. det klipper helt av (som när man bryter en gren, fast skarpare) och inte sådär analogt snällt som det kan göra när man överstyr försteg eller nån analog nivåinställning. Har någon några idéer?
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
Kitchenmaster -

|
Skrivet: 2009-01-24 11:49 Ämne: |
|
|
enJohn:
Det mest troliga är att det är ett centralt problem på din ort. Com Hem behöver troligen ställa om nivån på sin utrustning för denna kanal. Om det är detta problem så finns det i hela området. (Hela staden om du bor i en mindre stad. Större orter har flera centraler) |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
enJohn -

|
Skrivet: 2009-02-07 19:08 Ämne: |
|
|
Till slut!!!
Felanmälde i december. Fick hit en tekniker i januari. Har sedan ringt varje vecka och varit besvärlig (= velat veta status på ärendet. Duh...). Och så i onsdags, efter att ha ringt på tisdagen, så hör Comhem av sig och undrar om jag kan bekräfta att det blivit bättre. Och det har det! Hurra!
Vad säger ni andra som haft problemet - hör ni någon förbättring? Själv bor jag i Solna. Vet inte om felet åtgärdats lokalt eller centralt.
/en john, nu lite gladare _________________ Javisst är det Carola! Men kan du nynna den baklänges? |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
Katt-natt -

|
Skrivet: 2009-02-09 12:26 Ämne: |
|
|
joo...kanske. lite.
"BOLLIBOMPAAA!" distar fortfarande. ska lyssna mer noggrant... _________________ EDD MJUGARE SBRÅG! |
|
| Till toppen på sidan |
|
 |
|