Tarzan - längd på läkt?

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Tarzan

Re: Tarzan – ett estetiskt övertramp

Inläggav Tarzan » 2016-12-05 19:11

Äntligen visar sig Logitech K400 vara ... mänsklig. Eller vad nu apparaters motsvarighet nu är. Efter tre års flitigt användande indikerar nu datorn tillslut att batteriet inte är på topp. Tänkte bara säga det.

Användarvisningsbild
Tarzan

Re: Tarzan – KATT!

Inläggav Tarzan » 2017-01-04 12:44

På torsdag blir vi med katt :D Nu blir det spännande att se om det är en katt med inställningen "allt är klösbräda" eller inte. Kanske ett och annat elementgaller kunde vara på plats?

Användarvisningsbild
RMA

Re: Tarzan

Inläggav RMA » 2017-01-04 14:30

Kul! Katter är härliga, skulle gärna ha en om man inte kände att man inte är hemma tillräckligt mycket.
Tyvärr skaffar sig många djur utan att bry sig om deras behov, typ sommar katter. Sånt är för jäkligt tycker jag :evil: .

Användarvisningsbild
bootstrap

Re: Tarzan – KATT!

Inläggav bootstrap » 2017-01-04 17:57

Tarzan skrev:På torsdag blir vi med katt :D Nu blir det spännande att se om det är en katt med inställningen "allt är klösbräda" eller inte. Kanske ett och annat elementgaller kunde vara på plats?

Grattis :) Tror högtalare med tyg på har större klösrisk än en med blottade element men säker kan man ju inte vara :)
Mitt ex katter föredrog sofforna som klösbräda :evil:
[spotify]https://open.spotify.com/track/4Ej6btWnKlXardg3kkFYMm[/spotify]

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2017-01-04 18:06

Katt 1 var vild och både buffade ner blomkrukor och klättrade på duschdraperiet genom att genomborra detsamma med sina klor. Katt(a) 2 var en mild dam som genast lärde sig till exempel att aldrig vara på bord. Fast hon drog in råttor och koltrastar. En av katterna brukade prata med flugorna på väggen :roll:

Användarvisningsbild
Kitchenmaster

Inläggav Kitchenmaster » 2017-01-05 11:45

Kul med katt! :) Vi har två st, MoLt och Enzo. Båda är duktiga musfångare, vilket är gott då vi slipper sådant otyg (levande) inne i huset. MoLt är extremt intelligent för att vara en katt (givet med det namnet 8)) men börjar tackla av lite på ålderns höst, strax över 18 år. Enzo är dummare än tåget, han tyckte t.ex. det var en god idé att resa ragg mot en fullvuxen räv och inleda en antack mot denne, och är dessutom halvblind, men supergosig och snäll. Hoppas ni trivs bra med er nya familjemedlem.

Användarvisningsbild
Tarzan

Inläggav Tarzan » 2017-01-06 17:31

Katten har nu flyttat in och är fortfarande lite skygg. Han har sin bas under sängen och därifrån gör han små utflykter, men så fort det är något konstig ljud eller någonting annat (som jag inte uppfattar) som skrämmer honom lite springer han tillbaka igen och ligger där ett bra tag. När han väl är ute verkar han inte ha några problem att ty sig till oss och låter sig klappas och klias, till och med på magen. Första timmarna rörde han inte heller maten i matskålen, men nu smäller han i sig allt och jamar efter mer direkt.

Hittills har han inte visat några tendenser till att vilja klösa på saker, men det kanske kommer när vi minst anar det...

Och såklart en bild.
Bild

Användarvisningsbild
Tarzan

Re: Tarzan – längd på läkt?

Inläggav Tarzan » 2017-01-11 16:21

Om man skulle ta och bygga färdigt det där ljudochbildrummet någon gång... Ja, då behöver man rejält med reglar eller läkt att skruva upp på väggen bakom en.

Är det någon som vet ungefär vilka längder läkt kommer i om man beställer en sådär totalt 80 meter från byggmax, eller måste jag verkligen behöva ringa och fråga om någonting sådant?
Senast redigerad av Tarzan 2017-01-11 16:28, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
genstruktur

Re: Tarzan - längd på läkt?

Inläggav genstruktur » 2017-01-11 16:24

Sjysst med katt! :D

Användarvisningsbild
Dartman

Inläggav Dartman » 2017-01-11 19:25

Tarzan skrev:Om man skulle ta och bygga färdigt det där ljudochbildrummet någon gång... Ja, då behöver man rejält med reglar eller läkt att skruva upp på väggen bakom en.

Är det någon som vet ungefär vilka längder läkt kommer i om man beställer en sådär totalt 80 meter från byggmax, eller måste jag verkligen behöva ringa och fråga om någonting sådant?

Byggmax handlar in billiga partier virke, och längden är därför varierande utan att för den skull vara fallande (alltså att de har olika längd inom samma parti). Jag skulle därför rekommendera att ringa och fråga. Men, än bättre är att åka dit och selektera fram de bitar du vill ha. Kvaliteten är minst sagt varierande, kanske framför allt på läkt de den i normalfallet inte är så viktig.

/Jonas
Ignorance may be bliss. I wouldn't know.

Användarvisningsbild
Tarzan

Inläggav Tarzan » 2017-01-11 20:22

Dartman skrev:
Tarzan skrev:Om man skulle ta och bygga färdigt det där ljudochbildrummet någon gång... Ja, då behöver man rejält med reglar eller läkt att skruva upp på väggen bakom en.

Byggmax handlar in billiga partier virke, och längden är därför varierande utan att för den skull vara fallande (alltså att de har olika längd inom samma parti). Jag skulle därför rekommendera att ringa och fråga. Men, än bättre är att åka dit och selektera fram de bitar du vill ha. Kvaliteten är minst sagt varierande, kanske framför allt på läkt de den i normalfallet inte är så viktig.

/Jonas

Tack. Jo, antagligen är ju det mycket vettigare, men jag är ju så lat och dessutom bil- och körkortslös. Det kanske blir beijer trots allt, som ju ligger inom rimligt avstånd.

Föregående

Återgå till Medlemspresentationer