BORIS - Misantrop & Skitstövel

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Re: BORIS - Misantrop & Skitstövel

Inläggav BORIS » 2016-12-30 14:52

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2016-12-30 19:42

The Staircase

2 säsonger sammanlagt 10 avsnitt på SVT play

Academy Award-winning documentary filmmaker, Jean-Xavier de Lestrade, presents a gripping courtroom thriller, offering a rare and revealing inside look at a high-profile murder trial. In 2001, author Michael Peterson was arraigned for the murder of his wife Kathleen, whose body was discovered lying in a pool of blood on the stairway of their home. Granted unusual access to Peterson's lawyers, home and immediate family, de Lestrade's cameras capture the defense team as it considers its strategic options. "The staircase" is an engrossing look at contemporary American justice that features more twists than a legal bestseller. IMDb

http://www.svtplay.se/video/1129229/the-staircase/avsnitt-2?tab=sasong1

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-05 15:54

Har nu sett samtliga avsnitt av Staircase (se ovan). Ingen Making a Murderer direkt men inte helt oäven. Framför allt verkar filmteamet haft full tillgång till familjen och ger en närgången inblick i processen. Som sådan, inblick i den amerikanska rättsprocessen, har nog serien sina största kvaliteter snarare än spännande underhållning.

Också sett Start Up, inte heller det någon riktig höjdare men sevärt i brist på annat. Kul att, för omväxlings skull, se Martin Freeman som ett riktigt ärkesvin om inte annat.

Storyline
Miami - A desperate banker needs to conceal stolen money. A Haitian-American gang lord wants to go legit. A Cuban-American hacker has an idea that will revolutionize the very future of money itself. Forced to work together, they unwittingly create their version of the American dream - organized crime 2.0
. IMDb
http://www.imdb.com/title/tt5028002/?ref_=nm_flmg_act_6

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-06 20:40

Imorgon 7 Januari har så Taboo premiär på HBO Nordic.

Med Steven Knight som också skrev manus för Peaky Blinders och Tom Hardy i huvudrollen finns det anledning att tro att detta kan bli bra.
Anders Engström och dansken Kristoffer Nyholm har regisserat hälften av säsongens åtta avsnitt var

Användarvisningsbild
Waxxarn

Inläggav Waxxarn » 2017-01-07 00:07

Den serien hade jag missat!! Tack för tipset!
Harden The Fuck Up!

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-07 17:16

Många var dom som dog under 2016, celebriteterna. Men bara en fick sin aska lagd i en prozac modell XL,
men så har inte heller många poppat piller som Carrie Fisher heller.

Bild

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-09 15:10

Många av Bohren & Der Club Of Gores vinyler gavs ut, om alls, i väldigt limiterad upplaga som tex ‎Black Earth i 2000 ex eller Sunset Mission som bara pressats i ett 20-tal ex vilket gjort dom dyra i inköp. Men nu har några av dom kommit i en återutgåva, denna gången limiterade till 4000 ex. Vet inte vilka titlar som kommer att släppas men de båda nämnda släpptes i December och Geisterfaust kommer nu 13 Jan.

Gjorde igår en beställning på nämnda tre på Ginza(!) för väl under priset för en original Black Earth i hyfsat skick, fanns då “ett fåtal kvar“

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-10 12:44

Hmm, fanns det inte en mörk period då faktisktgossarna misstog mig för något annat och därför tog bort additamentet skitstövel vid mitt namn?

Hursomhelst, skönt att se att allt är i sin ordning

BORIS
/med personal

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-10 13:56

BORIS skrev:Igår presenterade The Hollywood Foreign Press Associations 2017 Golden Globe nomineringar.

Intressantast i år är imo nomineringarna för bästa TV och framför allt bästa dramaserie. Saknar dock både The Americans och Rectify. Rectify som är märkligt förbisett och utan tvekan vore värd minst en nominering i bästa skådespelare/ska. Och är i min mening kvalificerad för en nominering också i Bästa dramaserie särskilt mtp att den nu pågående fjärde säsongen är den kanske allra bästa. Som nomineringarna ser ut nu borde Westworld sopa hem priset i konkurrens med Stranger Things. The Americans har iaf belönats med nomineringar i de båda skådespelarkategorierna där särskilt Keri Russell vore värd ett pris.

Bästa dramaserie:
The Crown, Game of Thrones, Stranger Things, This Is Us och Westworld.

Bästa skådespelare i dramaserie:
Rami Malek för Mr. Robot, Bob Odenkirk för Better Call Saul, Matthew Rhys för The Americans, Liev Schreiber för Ray Donovan och Billy Bob Thornton för Goliath.

Bästa skådespelerska i dramaserie:
Caitriona Balfe för Outlander, Claire Foy för The Crown, Keri Russell för The Americans, Wynona Ryder för Stranger Things och Evan Rachel Wood för Westworld.

Samtliga nomineringar
http://www.goldenglobes.com/winners-nominees/2017

Över förväntan uselt. Vet inte vad som var värst, att The Crown vann bästa dramaserie eller kanske att Meryl Streep räddar världen eller hur förbisedd The Americans blev. Hur som helst är allt snart glömt och det enda man minns är Mel Gibsons foto som för alltid etsat sig fast på näthinnan

Bild

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-11 21:31

21 Maj är det datum Showtime visar premiäravsnittet av Twin Peaks som är ett två timmars dubbelavsnitt av seriens totalt 18 timmar.

Bild

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2017-01-12 00:11

Mmmm, men har du sett var och när det kommer att sändas i Sverige?

BORIS skrev:21 Maj är det datum Showtime visar premiäravsnittet av Twin Peaks som är ett två timmars dubbelavsnitt av seriens totalt 18 timmar.

[ Bild ]
When routine bites hard

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-12 12:13

Vilka som kommer sända förutom Swowtime är förmodligen inte klart men man kan ju hoppas att t.ex SVT förhandlar om saken i detta nu

Noterade att de fyra första avsnitten släpps 21 Maj (03.00 22 Maj svensk tid)

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-16 18:21

Lyssnade på Gradvall En podd om musik och avsnittet Siri Karlsson - Med ena benet i framtiden. Som vanligt en gedigen intervju med både intressanta frågor och svar. Kan dock inte bestämma mig för vad jag tycker om Siri Karlsson och deras musik. Hur som helst...

...Dungen är inte ensamma i landet om att blanda influenser ifrån folkmusik med psykedelia så gör även Siri Karlsson men till skillnad ifrån Dungen präglas mycket av Siri Karlssons musik av ett suggestivt mörker. Folkmusik influenserna känns hela tiden närvarande mtp duons instrumenteringen där Maria Arnqvist spelar altsax och Cecilia Österholm nyckelharpa men allt är korsat med en modern ljudbild framkallad av div syntar och effekter.

Duon släpper den 27 Januari sitt fjärde album Shake Shake Love och spelar på Inkonst 2 Februari

Gradvall En podd om musik - Siri Karlsson - Med ena benet i framtiden
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=4887

Siri Karlsson - Semphronia

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-18 16:51

BORIS skrev:Dick Andersson och Emilio Di Stefano håller just nu på att samla in pengar på kickstarter. 400k kr på 30 dagar är målet.
Lyckas det blir det en film om Christer Pettersson med Thorsten Flinck i huvudrollen.

[ Bild ]

https://www.kickstarter.com/projects/christerp/christer-p-the-movie-about-an-accused-prime-minist?ref=project_link

Old news

SEK 176,645 blev det insamlat och därmed får vi kanske aldrig se Thorsten Flinck i rollen som Christer Pettersson.
Thorsten Flinck som Christer Pettersson..oslagbar kombination om det är den råbarkade alkisen med “jag har varit vaken på pulver i sex dagar“ blick man är ute efter.
Trist att gå miste om denna superkalkon/supersuccé

Bild

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-18 17:32

Behovet av en väska har nu blivit så stort att jag börjat leta efter en. Är inte typen som köper första bästa så ett inköp kan dröja
eller helt utebli om jag inte hittar vad jag söker.

Än så länge är kriterierna bara att den ska gå att bära både på ryggen och i handen/över axeln.
Tar gärna emot förslag ifrån faktiskts mode-elit

Denna ifrån Cote et Ciel ligger bra till
https://www.nittygrittystore.com/men/bags/saar-waxed-canvas-small-tote-black

Användarvisningsbild
PerStromgren
Redaktör/Diskmästare

Inläggav PerStromgren » 2017-01-18 17:35

Den här hippa adjunkten har tagit efter sina studenter och kan nu ses iklädd:

https://www.sandqvist.net/shop/hans-blue
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-18 17:41

Ay, Sandqvist straight outta Stockholm.
Ty, Pär

Kikade på deras Tote för nån dag sen men den var satans stoor. Och gick inte att bära på ryggen.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2017-01-18 18:18

Jag köpte en Herschel-väska som inte är värst handbärbar, men med tveksam kvalitet; en söm gick upp nästan direkt. Så de kanske ska få ett minus.
eye wood dew it write butt eye dew knot wont two

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2017-01-18 18:26

BORIS skrev:Behovet av en väska har nu blivit så stort att jag börjat leta efter en. Är inte typen som köper första bästa så ett inköp kan dröja
eller helt utebli om jag inte hittar vad jag söker.

Än så länge är kriterierna bara att den ska gå att bära både på ryggen och i handen/över axeln.
Tar gärna emot förslag ifrån faktiskts mode-elit

Denna ifrån Cote et Ciel ligger bra till
https://www.nittygrittystore.com/men/bags/saar-waxed-canvas-small-tote-black

Här kanske du hittar något som tilltalar dig?

http://www.carryology.com/
When routine bites hard

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-18 18:47

darkg skrev:Jag köpte en Herschel-väska som inte är värst handbärbar, men med tveksam kvalitet; en söm gick upp nästan direkt. Så de kanske ska få ett minus.

Har en Herschel Little America som har sett sina bästa dagar dock fortfarande hel trots omild behandling, kanske hade jag tur.

TCM skrev

Här kanske du hittar något som tilltalar dig?

http://www.carryology.com/

Ja, fan vore väl annars...Tack

Användarvisningsbild
klaswar

Inläggav klaswar » 2017-01-18 21:53

Började titta på serien "the night of" häromdagen, verkar lovande. En kille som är på lite fel plats vid fel tillfälle och blir haffad för ett mord.

http://m.imdb.com/title/tt2401256/
Too old to die young!

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-19 14:32

Såg den för ett tag sen klaswar.

Utan att spoila för mycket kan man säga att slutet öppnar för en fortsättning. Ingen aning om det blir så dock

Användarvisningsbild
klaswar

Inläggav klaswar » 2017-01-19 18:42

Höll den hela vägen, vill man att den skall fortsätta med en säsong 2?

Såg att mr. Robot var osäker för en tredje säsong pga sviktande tittarsiffror, det är nog den enskilt mest efterlängtade serien från min sida, skulle vara trist om så blir fallet.
Too old to die young!

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-19 19:42

The night of är ingen av mina favoritserier utan mer en mellanserie av typen “sevärd med viss behållning“ imo då,
men jo, den håller nog jämn kvalitet hela vägen så gillar man de första avsnitten är det värt att fortsätta kolla.

Slutet förutsätter i princip att manusförfattarna redan har planer på en andra säsong och gillar du serien vill du garanterat kolla säsong 2. Direkt

Användarvisningsbild
klaswar

Inläggav klaswar » 2017-01-19 23:10

Jag tycker helt klart den verkar ligga över snittet för tv-serier, tycker jag då.
Men låter lovande iaf. Tack
Too old to die young!

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-20 11:22

Skarp Illustration av #281_antinuke, dagen till ära

Bild

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2017-01-20 12:02

BORIS skrev:Skarp Illustration av #281_antinuke, dagen till ära

[ Bild ]

Snygg!
When routine bites hard

Användarvisningsbild
PerStromgren
Redaktör/Diskmästare

Inläggav PerStromgren » 2017-01-20 12:14

TCM skrev:
BORIS skrev:Skarp Illustration av #281_antinuke, dagen till ära

[ Bild ]

Snygg!

Riktigt snygg, till och med!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-01-22 13:11

Old school hi-tech

Bild

Användarvisningsbild
PerStromgren
Redaktör/Diskmästare

Inläggav PerStromgren » 2017-01-22 13:21

BORIS skrev:Old school hi-tech

[ Bild ]

Jag blev - mot min vilja - litet imponerad av de där tricken! Vem behöver avancerad mjukvara? 8O

Har du sett resten av filmen som visar flera trick av liknande typ? Den fladdrade förbi på Facebook, där inget går att hitta i efterhand, så jag kan inte bidra med en länk.

Häftigt, i vart fall!
... tycker jag!

Per

FöregåendeNästa

Återgå till Medlemspresentationer