Mina vänstra piP sprakar!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
UrSv

Re: Mina vänstra piP sprakar!

Inläggav UrSv » 2017-08-11 11:16

Inte om man lägger något mellan lådan och föremålet man bänder med. Åtminstone brukar det inte lämna märken när jag gör det.
Jag har tyvärr inte tid just nu, jag ska göra ingenting en stund...

Användarvisningsbild
Christer_Tamm

Inläggav Christer_Tamm » 2017-08-11 20:02

Tack för alla goda råd! Jag återkommer med rapport när jag fått tid att försöka mig på detta!

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2017-08-12 06:35

AndreasArvidsson skrev:Krok eller större skruv i skruvhålet. Att bända på utsidan korgen kommer garanterat att lämna märken på lådan.

Nu återvänder ju minnet lite - jag använde en vanlig korkskruv på det sättet för att dra bort ett element som hade fastnat. :)

Användarvisningsbild
Christer_Tamm

Inläggav Christer_Tamm » 2017-08-12 07:26

OK, jag bände försiktigt så lossnade elementet till slut...

Bild

Det var ganska lätt att hitta fruktbiten, och det var inte så konstigt att det ibland, vid stora elementutslag, lät förfärligt illa. Pinne med klet hade inte hittat den biten...

Bild

Att så lite kan ställa till med så mycket! Och att en bäbis kan ställa till med så mycket förtret med sån liten arbetsinsats!

Bild

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2017-08-12 21:00

8O :D
Meine Herren, der Senate ist ja keine Badenanstalt, warum darf eine Frau nicht dorthin?
David Hilbert

Användarvisningsbild
Martinlkpg

Inläggav Martinlkpg » 2017-08-12 23:59

haha. Ska bli intressant vad min son ska börja pilla i mina pi60 och bs60. Bs60 basport är ju rätt så stor, där kan man nog pilla i allt möjligt roligt :lol:
Ino audio Pi60+Bs60. Rotel RB-991. Holographic Audio Pre 25. Aune s16 Dac.

Frisk

Inläggav Frisk » 2017-08-13 02:26

Skönt det fanns en såpass enkel och billig lösning på problemet! Inte första förslaget som dök upp vid rimliga fel och saker att "felsöka"

Martinlkpg, ta inga risker, det är nog säkrast du säljer allt och köper barnsäkra slutna lådor istället;)

ante_77

Inläggav ante_77 » 2017-08-13 04:13

Frisk skrev:Skönt det fanns en såpass enkel och billig lösning på problemet! Inte första förslaget som dök upp vid rimliga fel och saker att "felsöka"

Martinlkpg, ta inga risker, det är nog säkrast du säljer allt och köper barnsäkra slutna lådor istället;)

Sälja!?!
Vad är det för fel med att ge bort saker?
Jag skulle kunna ställa upp och ta emot hans grejer, som den barmhärtige man jag är.

Användarvisningsbild
PerStromgren
Redaktör/Diskmästare

Inläggav PerStromgren » 2017-08-13 08:51

Vad sägs om att sätta an bit tunt tyg över basreflexrörets inre mynning? Då skulle allt som stoppas in där av oförstående juniorer snabbt kunna tömmas ut.

PS.... Om man inte vill ha tyget på utsidan av kosmetiska skäl, alltså.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Martinlkpg

Inläggav Martinlkpg » 2017-08-13 10:59

ante_77 skrev:
Frisk skrev:Skönt det fanns en såpass enkel och billig lösning på problemet! Inte första förslaget som dök upp vid rimliga fel och saker att "felsöka"

Sälja!?!
Vad är det för fel med att ge bort saker?
Jag skulle kunna ställa upp och ta emot hans grejer, som den barmhärtige man jag är.

Bild
Haha! Elementen kommer han iaf inte åt med sina flottiga små händer pappa har garderat sig :D

Vem vet kanske är rätt som ni säger... Kanske ska ge bort grejerna trots allt..

Men jag vill ju kunna lyssna på lite musik iaf. Kanske ska satsa på något sådant?https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/hogtalare/bluetooth-hogtalare/luxor-lxi45-red/228398.13770/
Ino audio Pi60+Bs60. Rotel RB-991. Holographic Audio Pre 25. Aune s16 Dac.

Användarvisningsbild
Christer_Tamm

Inläggav Christer_Tamm » 2017-08-14 11:40

PerStromgren skrev:Vad sägs om att sätta an bit tunt tyg över basreflexrörets inre mynning? Då skulle allt som stoppas in där av oförstående juniorer snabbt kunna tömmas ut.

PS.... Om man inte vill ha tyget på utsidan av kosmetiska skäl, alltså.

Inte alls en dum idé! Nu är min dotter tillräckligt stor för att inte hålla på med sånt, men generellt för småbarnsföräldrar bör detta upplysas om tycker jag. :D

Föregående

Återgå till Wänner af Ino