Vad har hänt med Bose QC med sladd?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
PerStromgren
Redaktör/Diskmästare

Vad har hänt med Bose QC med sladd?

Inläggav PerStromgren » 2017-11-11 17:50

Fru S behöver lurar till jobbet och gick till Elgiganten för att prova. Hon fastnade för ett par Bose Quietcomfort 25 (med sladd), men de fanns inte inne. Nu verkar det värre än så, de verkar ha utgått! Indikerar detta att det kommer en ny modell, tror ni, eller är sladd helt ute? Att betala för sladdlöst när man sitter en halvmeter från kontakten känns rätt fånigt.

Borde hon kolla något annat märke? De ska användas att lyssna på musik och för röstkommunikation via datorn i ett kontorslandskap.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: Vad har hänt med Bose QC med sladd?

Inläggav petersteindl » 2017-11-11 18:02

PerStromgren skrev:Fru S behöver lurar till jobbet och gick till Elgiganten för att prova. Hon fastnade för ett par Bose Quietcomfort 25 (med sladd), men de fanns inte inne. Nu verkar det värre än så, de verkar ha utgått! Indikerar detta att det kommer en ny modell, tror ni, eller är sladd helt ute? Att betala för sladdlöst när man sitter en halvmeter från kontakten känns rätt fånigt.

Borde hon kolla något annat märke? De ska användas att lyssna på musik och för röstkommunikation via datorn i ett kontorslandskap.

Ersättaren heter Quietcomfort 35. Den är mycket bättre än den gamla. Jag har båda. Köp Quietcomfort 35.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
PerStromgren
Redaktör/Diskmästare

Inläggav PerStromgren » 2017-11-11 18:03

petersteindl skrev:
PerStromgren skrev:Fru S behöver lurar till jobbet och gick till Elgiganten för att prova. Hon fastnade för ett par Bose Quietcomfort 25 (med sladd), men de fanns inte inne. Nu verkar det värre än så, de verkar ha utgått! Indikerar detta att det kommer en ny modell, tror ni, eller är sladd helt ute? Att betala för sladdlöst när man sitter en halvmeter från kontakten känns rätt fånigt.

Ersättaren heter Quietcomfort 35. Den är mycket bättre än den gamla. Jag har båda. Köp Quietcomfort 35.

Med vänlig hälsning
Peter

Men 35 är väl sladdlös?
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2017-11-11 18:35

Jag har för mig att det även ingår kabel om man inte vill spela wireless. Luren är hos Lilltroll, men jag kan fråga på måndag. Quietcomfort 25 har högre dist i mellanregistret vilket hörs på röster.
VD Bremen Production AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
PerStromgren
Redaktör/Diskmästare

Inläggav PerStromgren » 2017-11-11 18:39

petersteindl skrev:Jag har för mig att det även ingår kabel om man inte vill spela wireless. Luren är hos Lilltroll, men jag kan fråga på måndag. Quietcomfort 25 har högre dist i mellanregistret vilket hörs på röster.

Jag kollade på Boses webbplats och du har rätt: det ingår en sladd. Det kanske får bli så, ändå.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2017-11-11 19:00

Sennheiser och Sony har också lurar med både och.
Sitter nöjd :-)

Användarvisningsbild
nasse

Inläggav nasse » 2017-11-11 19:04

Nya är något lite dyrare...

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2017-11-11 19:57

PerStromgren skrev:
petersteindl skrev:Jag har för mig att det även ingår kabel om man inte vill spela wireless. Luren är hos Lilltroll, men jag kan fråga på måndag. Quietcomfort 25 har högre dist i mellanregistret vilket hörs på röster.

Jag kollade på Boses webbplats och du har rätt: det ingår en sladd. Det kanske får bli så, ändå.

Det borde vara så eftersom de bör kunna användas på alla flygturer. Det är inte alla flyg som har Wifi eller Blåtand.

Användarvisningsbild
PerStromgren
Redaktör/Diskmästare

Inläggav PerStromgren » 2017-11-11 20:34

hifikg skrev:Sennheiser och Sony har också lurar med både och.

Några du rekommenderar?
... tycker jag!

Per

BosseS

Inläggav BosseS » 2017-11-11 22:03

Efter att ha kört med sladd och ständigt irriterat mig på att den fastnar mellan magen och skrivbordet så kör jag nu trådlöst. Nu kan visserligen inte våra magar och skrivbordsvanor jämföras, så har hon provat sladd och det funkar såvisst. Jag har annars ett par Sennheiser Momentum over ear med sladd till salu ;)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2017-11-12 00:57

PerStromgren skrev:

Några du rekommenderar?

Nä, jag kan aldrig bestämma mig, kör med ett par Sony utan sladd som handsfree o för att lyssna på ljudböcker. När jag lyssnar på musik sitter jag stilla med min HD 650 över öronen till de kokar :)
Sitter nöjd :-)

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2017-11-13 17:25

PerStromgren skrev:

Några du rekommenderar?

Dom här vinner varenda test.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4462410

Jag har ett par av föregångaren 1000x som jag är helnöjd med.
Dom är dock superskitiga efter jag råkat ha dom på jobbet ganska länge, så ett par 1000XM2 kommer på posten vilken dag som helst.

mawes

Inläggav mawes » 2017-11-14 14:31

Jag har "gamla" qc15, jag har jämfört mot qc25 och qc35, jag föredrar dom gamla, ljudmässigt iallafall. Ett par begagnade brukar gå för 500-1500kr, nya kuddar finns på ebay för 50kr eller så. Det är mitt tips :)

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2017-11-14 16:14

Hur fungerar de där Bose QC35 som vanliga passiva lurar, duger de alls till lyssning i hemmet? Har insett att jag kommer resa en hel del via mitt nya jobb och därför lockar ett inköp, men 3500-4000 kr för lurar att enbart ha some resekamrat känns lite styvt i nuläget. Men om de skulle kunna extraknäcka som hemmalurar är det en annan femma.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2017-11-14 16:28

shifts skrev:Hur fungerar de där Bose QC35 som vanliga passiva lurar, duger de alls till lyssning i hemmet? Har insett att jag kommer resa en hel del via mitt nya jobb och därför lockar ett inköp, men 3500-4000 kr för lurar att enbart ha some resekamrat känns lite styvt i nuläget. Men om de skulle kunna extraknäcka som hemmalurar är det en annan femma.

Lyssna och jämför.

BOSE QC35 mot Sony WH-1000XM2. Jag har hört Sony på mässa och tyckte de lät bra. BOSE QC35 har jag. Men med lurar är bekvämlighet och hur sköna de känns på huvudet en parameter som är högst betydelsefull. ANC på flyg är fantastiskt bra och egentligen ett måste.

Med vänlig hälsning
Peter

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2017-11-14 17:11

Jo, det är ju det självklara svaret så klart. Har snabbtestat QC25 sittandes på ett flyg nyligen och ANC:n imponerade. Provade så klart även utan ANC aktiverad, men svårt att i den miljön avgöra hur väl luren spelade då. :mrgreen:

Användarvisningsbild
Mirage

Inläggav Mirage » 2017-11-14 23:36

mawes skrev:Jag har "gamla" qc15, jag har jämfört mot qc25 och qc35, jag föredrar dom gamla, ljudmässigt iallafall. Ett par begagnade brukar gå för 500-1500kr, nya kuddar finns på ebay för 50kr eller så. Det är mitt tips :)

Jag har också QC15 och tycker de är jättebra, men jag har inte jämfört med någon av de nyare. Jag lyssnar mest på musik från Iphone/Ipad när jag flyger och tycker det är bra att inte behöva köra trådlöst och att ha fjärrkontrollen på sladden. Jag tycker också att det är bra att de har ett vanligt AAA-batteri, inget laddbart som är tomt när jag ska använda dem. Har alltid ett par extra i väskan till lurarna, och har man glömt det kan man köpa nya "över allt". Det enda negativa tycker jag är att man inte kan spela alls utan att ha NC på.
Med vänliga hälsningar
Erik
Medlemspresentation

Återgå till Köpråd