Oppo udp-203, har nån provat den än?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
n3mmr

Oppo udp-203, har nån provat den än?

Inläggav n3mmr » 2017-01-10 15:05

Är det nån här som har provat, och tycker nåt?
Har den fläkt eller är den tyst?
Kan den användas som dac?
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
RMA

Re: Oppo udp-203, har nån provat den än?

Inläggav RMA » 2017-01-10 17:58

Skummade lite på Avs forum och den verkar ha en hel del buggar. Säkert inget som inte Oppo kan fixa med tiden dock.
Det är väl ofta så att dom tidiga köparna får agera försökskaniner.
Är själv intresserad men väntar in 205;an först för att se vilken är det bästa köpet för min del, samt vänta ut den värsta buggigheten.
Intressant att höra vad folk här som skaffar den tycker.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2017-01-11 08:57

Jag lade märke till att volymkontrollen numera verkar enbart på analogutgångarna, vilket skulle innebära att problemet med klippning av gibbs-överslängarna inte kan åtgärdas längre. Om det fortfarande är ett problem.
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2017-01-12 12:23

RMA skrev:Skummade lite på Avs forum och den verkar ha en hel del buggar. Säkert inget som inte Oppo kan fixa med tiden dock.

Min erfarenhet av 95 och 105 är att ett helt befriade ifrån buggar ligger inte inom Oppos kapacitet/intresse.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
RMA

Inläggav RMA » 2017-01-12 16:41

Harryup skrev:
RMA skrev:Skummade lite på Avs forum och den verkar ha en hel del buggar. Säkert inget som inte Oppo kan fixa med tiden dock.

Min erfarenhet av 95 och 105 är att ett helt befriade ifrån buggar ligger inte inom Oppos kapacitet/intresse.

mvh/Harryup

Har aldrig ägt något från Oppo. Så även dom äldre apparaterna med senaste mjukvaran buggar?
Är det allvarligare saker eller mindre störningar?

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2017-01-13 00:46

Använde min 105:a lite som en hub ett tag med grejor inkopplade på HDMI och USB. Kopplade man emellan och Tidal och någon annan ingång hänger sig den oftast.
Ungefär samma fel i alla firmware.
Men i övrigt är det ju en bra spelare för skivor. Kör den med extern dac.

/Harryup

Återgå till Köpråd