Behöver tips och råd gällande byte till DAC

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-05-27 20:47

mx skrev:
shifts skrev:Nej, verkligen inte!

Okej, annars hade jag kunnat berätta hur jag dragit det slutsatserna. :)

Kan jag ju göra ändå kom jag på! Bam. Hegel HD10 brukar vinna vid direkta
A/B-tester utan nivåmatchning, även blint. Men nivåjusterar man (som vi
gjorde när LTS Umeå jämförde D/A-omvandlare för några veckor sedan) är den
inte längre en självklar vinnare. Den försvinner snarare i mängden.

Ja, kan du inte hinta om resultatet från detta test ?

Jag vet ju att du nämnde att dacmagic var istort sett helt transparent, men att den var inte bäst... Detta kunde svagt märkas vid extremt hög ljudvolym med extremt baskapabla högtalare.

..och att det fanns en välrenomerad dac i testen för 4000:- som färgade gravt..

Säger inget mera nu. :)
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2011-05-27 21:43

Richard, du skrev tidigare om asynkrona D/A-omvandlare och jag m.fl. undrade vad du menade med det. Du skrev även att de var dylika var inbyggda i flertalet dvd-spelare. Du gjorde en liten elegant duckning och rundade målområdet. :wink: Får man fråga igen vad du menade kanske?
//Johan Lindroos

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-05-27 23:13

Johan_Lindroos skrev:Richard, du skrev tidigare om asynkrona D/A-omvandlare och jag m.fl. undrade vad du menade med det. Du skrev även att de var dylika var inbyggda i flertalet dvd-spelare. Du gjorde en liten elegant duckning och rundade målområdet. :wink: Får man fråga igen vad du menade kanske?

Hevi har just nu en utläggning om detta i granntråden. Jag hade fel att asynkrona dacar fanns inbyggda i flertalet dvd- spelare. De finns ( om jag fattat det rätt) i en del påkostade streamnings- spelare.

Användarvisningsbild
Mich
-

Inläggav Mich » 2011-05-28 13:33

Richard skrev:Jag hade fel att asynkrona dacar fanns inbyggda i flertalet dvd- spelare. De finns ( om jag fattat det rätt) i en del påkostade streamnings- spelare.

Jaha, men kan du inte svara på frågan. Vad menar du med asynkrona D/A-omvandlare?

//Michael

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-05-28 20:17

Mich skrev:
Richard skrev:Jag hade fel att asynkrona dacar fanns inbyggda i flertalet dvd- spelare. De finns ( om jag fattat det rätt) i en del påkostade streamnings- spelare.

Jaha, men kan du inte svara på frågan. Vad menar du med asynkrona D/A-omvandlare?

//Michael

En mycket kunnig person ( Hevi ) skrev nyligen:

Om vi distantierar oss från de olika endponts som finns i USB protokollet så bubblar det ned till att antingen kör man iskront, dvs att hosten pumpar in data i devicen utan återkoppling och sen är det upp till devicen att hinna göra någonting vettigt med datat, eller så kör man asykront (dvs en kombination av bulk och interrupt-endpoints) där devicen signalerar till hosten att det behövs mer data.

Skillnaden är subtil, men samtidigt fundamental. Visserligen ska man veta att USB ett pollat protokoll där hosten (=PCn) håller i "taktpinnen". Även om USB protokollet kräver tämligen välkalibrerade klockor i både host och klient, så går hosten och devicens klocka aldrig riktigt lika snabbt, vilket gör att man vid isokron överföring -där PCn bara pumpar ut data i någon godtycklig takt- måste justera klockan i devicen utifrån någonting periodiskt från hosten. Det är alltså hosten som pytsar ut samples utan återkoppling från klienten.

Är klockorna bara liite olika (vilket dom allitid är) så går bufferten i klienten antingen i taket eller så går den torr, förr eller senare (och med den buffert som en typisk USB-Audioklient har råd att ligga på, så handlar det typiskt om sekunder innan det börjar glittcha).

Detta innebär att klienten vid isokron överföring i praktiken alltid måste förlita sig på en PLL (phase locked loop) för att justera klockan i förhållande till hosten för at hålla bufferten inom watermarksen.

Eftersom den isokrona kommunikationen i själva verket är periodisk med en fast periodicitet som oftst inte är jämt delbar med de flesta audioformat och bestäms helt av hosten så måste man skicka olika stora paket för att "gå jämnt uppöver tid" och det är detta som ställer väldigt höga krav på PLLens förmåga att undertycka denna iregularitet.

Vid asynkron överföring så är det visserligen fortfarande hosten som pollar klienten, men det går då att upprätta ett protokoll där klienten flaggar upp för hosten (via interrupt- och kontrollendpoints) att bufferten i klienten börjar bli låg och att hosten måste skicka en bunt samples så bufferten inte går torr. Dnna approach gör att klienten (DACen) kan driva klockan utan inblandning av en störkänslig PLL.
Senast redigerad av Richard 2011-05-29 20:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Laila
-

Inläggav Laila » 2011-05-28 21:58

Ok, Richard . . men vad menar du med asynkrona
D/A omvandlare . . ?
(Själver så har jag inte en susning . . . :oops: ).
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?

Användarvisningsbild
lennartj
-

Om att ha fel någon gång

Inläggav lennartj » 2011-05-28 22:31

Måste en tråddeltagare rullas i tjära och fjädrar om han inte biktar sig och gör offentlig avbön för att han varit lite snett ute? :roll:
Lyra Dorian-Helius Standard-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra, Ezon PowerAmp, 2x McIntosh MC75, Yamaha A-320, 4xOB52, 2x OA52, OD11

Användarvisningsbild
kodapa
-

Re: Om att ha fel någon gång

Inläggav kodapa » 2011-05-28 23:30

lennartj skrev:Måste en tråddeltagare rullas i tjära och fjädrar om han inte biktar sig och gör offentlig avbön för att han varit lite snett ute? :roll:

+1

Användarvisningsbild
Laila
-

Inläggav Laila » 2011-05-29 00:17

Det ligger absolut något i vad ni skriver. . . :oops:

Till mitt försvar så vill jag anföra att det inte är/var
första gången som liknande tvärsäkra "uppfattningar"
om diverse företeelser som den nu "tjärrullade" är
upphov till . . . sen att du lennartj uppfattar ett
ev. klargörande i en fråga, som att man rullar någon
i tjära, får faktiskt, ta mig fan, stå för dig . . . :roll:

Användarvisningsbild
lennartj
-

Uppfostran

Inläggav lennartj » 2011-05-29 00:59

Jag kan hålla med om att den som kommer med tvärsäkra (felaktiga) påståenden får tåla en annan behandling än någon som säger jag tror att det ligger till si eller så.
Lite uppfostran i att inte uttrycka sig kategoriskt eller säga sig komma med fakta utan att ha full koll skulle nog vara på sin plats för mer än en :oops:
Lyra Dorian-Helius Standard-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra, Ezon PowerAmp, 2x McIntosh MC75, Yamaha A-320, 4xOB52, 2x OA52, OD11

Användarvisningsbild
sprudel
-

Inläggav sprudel » 2011-05-29 09:47

lennartj skrev:Måste en tråddeltagare rullas i tjära och fjädrar om han inte biktar sig och gör offentlig avbön för att han varit lite snett ute? :roll:

Bra inlägg.

Släpp synkroniteten.
Plinius åt folket!

Användarvisningsbild
Mich
-

Inläggav Mich » 2011-05-29 14:52

Nej, verkligen inte. Jag ber om ursäkt till Richard.

Det var bara det att jag var inte säker på om han verkligen var ute och cyklade eller inte. Av ovanstående inlägg, så tror jag att Richard fortfarande inte har en susning om vad det är. För det handlade ju om något annat.

Jag tror (obs jag tror) att Richard avsåg något som eventuellt Linn använder i sin marknadsföring. Detta skulle jag då tro att de använder på apparater som det sitter en sampleratekonverter i.

Vad en asynkronDAC är för något tror jag inte någon kan svara rätt på. För jag tror inte det finns någon juridisk spec på det. Jag tror heller inte att det uttrycket har någon teknisk (elektronik eller mjukvaru) koppling. Jag tror helt enkelt att det handlar om ett ord som används i marknardsföring.

//Michael

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-05-29 19:08

Johan_Lindroos skrev:Richard, du skrev tidigare om asynkrona D/A-omvandlare och jag m.fl. undrade vad du menade med det. Du skrev även att de var dylika var inbyggda i flertalet dvd-spelare. Du gjorde en liten elegant duckning och rundade målområdet. :wink: Får man fråga igen vad du menade kanske?

Jag skrev ju att jag hade fel i detta !

Den där extremt dryga attityden kommer ivartfall inte att få mig att någonsin bli medlem i LTS framöver.

Jag frågar verkligen andra läsare om de vill stödja föreningen så som den är just nu. Jag tror inte det.
Och det är inte konstigt alls.

Testerna är behjärtansvärda, utförs ideellt, men det medför ju inte att man får raljera hur som helst med de personer ( i detta fallet jag, i andra fall andra personer, bl.a. Boom i en annan tråd ) som har en lägre kunskapsnivå i vissa ämnen.

Sluta med den raljanta tonen !

Håller helt med Lennart och Peter Stendl i detta. :?

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-05-29 19:33

Laila skrev:Ok, Richard . . men vad menar du med asynkrona
D/A omvandlare . . ?
(Själver så har jag inte en susning . . . :oops: ).

Läs Hevis inlägg ovan . Du, Johan Lindroos och Mich kan behöva läsa det två gånger, för att förstå det. ( som jag ) .

Användarvisningsbild
Laila
-

Inläggav Laila » 2011-05-30 01:13

Richard skrev:Den där extremt dryga attityden kommer ivartfall inte att få mig att någonsin bli medlem i LTS framöver.

Tråkigt Richard, jag tror nämligen att du med ditt brinnande
intresse för välljud skulle kunna bli en stor tillgång för LTS
o dess medlemmar . . . :(
(Så nu tar vi o rycker upp oss o börjar att tänka i nya
fräschiga banor . . Syster Laila bistår gärna . .). :)

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2011-05-30 01:33

Richard skrev:

Jag skrev ju att jag hade fel i detta !

Den där extremt dryga attityden kommer ivartfall inte att få mig att någonsin bli medlem i LTS framöver.

Jag frågar verkligen andra läsare om de vill stödja föreningen så som den är just nu. Jag tror inte det.
Och det är inte konstigt alls.

Testerna är behjärtansvärda, utförs ideellt, men det medför ju inte att man får raljera hur som helst med de personer ( i detta fallet jag, i andra fall andra personer, bl.a. Boom i en annan tråd ) som har en lägre kunskapsnivå i vissa ämnen.

Sluta med den raljanta tonen !

Håller helt med Lennart och Peter Stendl i detta. :?

Hej Richard, jag erkänner att jag varit totalt ute och cyklat på en lång krokig oplogad osandad cykelbana! :oops:

När jag läser nu igen ser jag att jag på något sätt har missuppfattat ditt tidigare inlägg och trott att det handlade om ironi, när det i själva verket var ett helt och håller uppriktigt svar av dig. Jag trodde på något sätt att du inte hade svarat. Jag måste ha läst slarvigt eller nå´t, glömt bort vad som stod. Ja egentligen har jag inga bortförklaringar överhuvudtaget! Väldigt dumt av mig. :oops:

Ursäkta mig, av hela mitt hjärta. Hoppas du kan förlåta mig.

Bästa hälsningar,

Johan
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Harryup
-

Inläggav Harryup » 2011-05-30 03:05

Såg ett uttalade av en fabrikant av asynchrona dacar att det är fler som påstar att dom har asynchrona dacar än vad som är fallet. Denne fabrikör menar att det går enkelt att avgöra om dacen kräver drivrutin för att fungera över USB ihop med en dator. Finns det inga särskilda drivrutiner är inte dacen asynchron enlligt denne person.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
rylandes
-

Inläggav rylandes » 2011-05-30 07:25

Nja det är inte riktigt rätt att det behövs speciella drivrutiner för detta.

Om man använder sig av USB Audio klass 1 så finns överföringssättet isokron (strömmande) med val av 1 av 3 synkroniseringssätt (synk, adaptiv, asynk) i specifikationen. Det ger upp till 24 bitar 96 kHz. Finns stöd för detta i alla vanliga OS.

Vill man kliva över 96 kHz spärren med USB Audio klass 2 så går det i Mac och Linux men inte i Windows än. Då måste man ha speciella drivers. Även så om man vill använda sig av asynkron burst mode för audio.

Historiskt sett så fanns ursprungligen bara USB isokron-mottagar IC med synkron synkronisation. För ca 10 år sedan kom PCM2702 den första adaptiva. För 5-6 år sen kom första mottagar IC med asynkron synkronisation. Nu finns det flera som även implementerar USB Audio klass 2.

Det betyder att det på marknaden idag finns ett antal DAC-apparater som hanterar asynk läge. Om något år gör väl "alla" det eftersom det nu finns billiga receiver IC och man därmed slipper dyra speciallösningar.

Är asynk då alltid bättre än adaptiv? Nej det beror helt på implementationen.

Om man använder sig av asynkron "burst" mode så kliver man runt hela problematiken med jitter osv. Ungefär som Squeezebox på Ethernet. Några DAC tillverkare gör så. Musiland mfl.

Användarvisningsbild
Mich
-

Inläggav Mich » 2011-05-30 19:14

Richard skrev:Du, Johan Lindroos och Mich kan behöva läsa det två gånger, för att förstå det. ( som jag ) .

Nja, blanda inte in mig i något som du tror. För du vet inte något om min kunskapsnivå i tekniken. Däremot så har jag väldigt dålig koll på vilka uttryck som är mode i hifi branchen just nu. Därav min fråga till dig. För jag tror att du har bättre inblick i det, än jag.

Just nu så bryr jag mig inte överhuvudtaget vad uttrycket som diskuteras betyder. Det ger ingen mer kunskap vad gäller tekniken. Däremot har jag nu fått reda på att det finns lite olika sett som ljuddata skickas till USBdacen. Detta även med MS klass stöd. Jag har inte spanat in detta på många år. När jag gjorde det så fanns det bara ett sett med MS klass stöd. Då var det helt klart för mig att om jag skulle bygga något, så skulle jag skicka på helt eget sett (eget protokoll och egen devicedriver).

//Michael

Michael08
-

Inläggav Michael08 » 2011-06-08 09:49

Hej,

Har haft flera DACar och kan hålla med om att vid ett snabbt a/b test så kan man tycka att det inte är så stor skillnad. Men vid en kortare lyssning så spelar en bättre dac oftast musiken bättre och man blir glad av att lyssna med mindre fokus på hur det låter.

Nu har jag en hyffsat bra anläggning även om jag haft betydligt bättre setup för några år sedan så har jag graderat ner pga av andra prioriteringar - min erfarenhet är dock att det bästa är att ha ett bra matchat system. En enklare setup så är det slöseri med pengar att köpa en dyr DAC eller kablar, har man lite mera pengar så kan en DAC för runt 10000 vara väl invisterade pengar men gäller även att den matchar systemet i övrigt osv... Det folk ofta t.ex gör fel är att köpa för stora högtalare till en integrerad förstärkare som kräver betydligt kraftigare steg för att låta bra.

Det viktigaste för min del är det som pratades om förut här i forumet och det är timingen i ljudet- finns så många produkter på marknaden som inte har detta och även om dom har en väldigt hög detalj i ljudet samt bra perspektiv så tappar dom allt då det i längden inte är roligt att lyssna på. Ofta kan det vara riktigt dyra high end apparater där detta glöms bort där konstruktörerna trott att bara man använder dom bästa och dyraste kompanenterna i ett dyrt skal så blir resultatet riktigt bra (eller lätt att sälja i allafall) sedan när man jämför t.ex en högtalare som Ino Audio som använder relativt billiga komponenter så spelar den betydligt bättre än många betydligt dyrare diton tack vara perfekt matchat filter till elementen och en rak frekvensgång.

Timingen när det gäller DAC finns det två dimensioner dels den anaologa som går ut till förstärkaren/slutsteget samt timingen i själva DAC delen som kan få stor effekt när det gäller avkodingen av ljudet. När jag pratar om timingen menar jag det om den analoga biten hur tillverkaren fått ihop den så att det blir så musikalisk som möjligt utan att bas och diskant ligger i ofas eller att ljudet blir otajt. Timingen när det gäller den digitala delen är även den viktig men det är väl mera för hur bra ljudet avkodas läs mera på länkarna nedan i mitt inlägg.

Min första DAC jag hade var en Benchmark DAC1 - professionell DAC gjord för att lyfta fram så mkt detaljer som möjligt i ett studiorum vid mastering av ljud och tyvärr totalt omusikalisk utan bara bra för dom som gillar och lyssna på detaljerna i ljudet i sig själv och inte på musiken.

Min andra DAC jag hade var en Beresford billig DAC från England denna var mkt bättre än Benchmarken fast den kostade en bråkdel av detta det den var bra på var timingen och var riktigt musikalisk typisk engelska skolan när det gäller ljud.

Min tredje uppgradering så bytte jag till en Cyrus DACX och nu pratar vi om en dac för 18000kr - denna dac finns ganska litet skrivet om en massa som tycker i olika forum som dock alldrig lyssnat på den. Denna hade jag i ett par år och var en fantastisk uppgradering i mitt system.

Tyvärr så sålde jag av Cyrusen då jag tyckte den var för stor och ful i vardagsrummet och köpte en ny M1 DAC istället då jag trodde att det inte skulle vara så stor skillnad tyvärr var detta en rejäl nedgradering - när jag använder min Primare DVD26 som transport till den så hör jag ingen skillnad t.om möjligtvis sämre mot när jag använder den direkt i Förstärkaren (Primare I30), tidigare när jag hade Cyrusen till DVD26 så var det en rejäl skillnad i ljud med DACx inkopplad allt lät bättre.

M1 Dacen kommer jag troligtvis sälja av för att byta till en lite bättre DAC igen ibland kan man lura sig att tro att billigare komponenter är lika bra som dyrare och köpa vad det står i olika test men bästa i slutändan är att lyssna själv och bilda sig en uppfattning. Nu skall jag inte säga att M1an är dålig den låter helt OK och skall vara bättre än DAGmagic men det vill jag säga vara osakt då jag själv alldrig lyssnat på denna. Primare DVD26 låter även den mkt bra som CD spelare och kostade 12000kr så det är väl ändå ett hyffsat betyg att en DAC låter ungefär lika bra.

Min erfarenhet när det gäller inkoppling av DAC är att köra balanserat så mkt som det går nu har jag iofs kört Primare i många år och dom låter ofta betydligt bättre via dom balanserade in/ut gångarna jämfört med RCA det finns dock andra märken då man inte vinner något med balanserat.

Toslink optiskt är något som jag undviker vissa apparater inkopplade så hör man ingen skillnad och RCA men oftast så blir det stor skillnad och köra koaxialt som digtalt om man inte har balancerade diton...

Har testat flera olika apparater som transport - hade en Primare DVD30 tidigare och den lät inte alls bra till och med min PS3a optiskt lät bättre än denna när man körde DACen. Hade en Sony Blueray spelare deras första referensmodell som kom 2007 denna lät fantastiskt bra som transport men har bytt ut denna mot min nuvarande Primare DVD26 då jag inte behöver ha blue ray i mitt vardagsrum och är inte intresserad av separat CD (problemet med sonyn var ochså att den hade en högljudd fläkt). Innan DVD30 så hade jag även en Pirmare CD31a och den lät sämre än Sonyn ihop med Cyrus DACX och då pratar vi om en ganska dyr CD spelare.

Kör annars Spotify Primium med en Logitech Touch och kan bara hålla med en del skivor där låter fantastiskt bra och hör ingen skillnad jämfört med CD versionen men andra uppladdade på spotifiy kan låta bedrövligt dåligt så troligtsvis lågupplöst matrial.

När det gäller timing och jitter så kan ni läsa mera i följande artiklar för att belysa problematiken.

[url=http://www.tnt-audio.com/clinica/diginterf1_e.html]

[url=http://www.stereophile.com/reference/1093jitter]

[url=http://www.scalatech.co.uk/papers/aes93.pdf]

[url=http://www.wolfsonmicro.com/documents/uploads/misc/en/Jitter_performance_of_spdif_digital_interface_transceivers.pdf]

Min slutsas är att köp en DAC som matchar ditt system - har du ett enklare system så är det slöseri med pengar att invistera i en Dyr DAC du kommer inte höra någon skillnad - har du ett bättre system så är det värt att invistera lite mera i en DAC sedan kan man fråga sig om det är värt det men för varje del i anläggningen bidrar till helheten i systemet.

/MIchael

Användarvisningsbild
TomKokk
-

Re: Wyred4Sound

Inläggav TomKokk » 2012-06-21 00:48

Jonka_ skrev:
DAC-2 för 11280 SEK

Bild

Helt klart en tänkvärd kandidat.

Andra tänkvärda kandidater kanske skulle kunna vara

Hegel HD10 och HD20 samt Benchmark DAC1

Vart finns den till detta priset?
pi60s, bs60, dialogF
Emotiva XPA-2, XPA-3
Marantz AV7005

Användarvisningsbild
oa51
-

Inläggav oa51 » 2012-06-21 11:15

Jag tror det är här:
http://www.stilimento.se/products/wyred-4-sound-dac-2

Dock tillkommer moms och sannolikt frakt....., dvs slutpris på 14-15K
Alle priser er oppgitt eks. MVA for våre kunder utenfor Norge

Användarvisningsbild
Bill50x
-

Inläggav Bill50x » 2012-06-21 11:31

Michael08 skrev:Min slutsats är att köp en DAC som matchar ditt system - har du ett enklare system så är det slöseri med pengar att investera i en Dyr DAC du kommer inte höra någon skillnad - har du ett bättre system så är det värt att investera lite mera i en DAC sedan kan man fråga sig om det är värt det men för varje del i anläggningen bidrar till helheten i systemet.
Tittar man statiskt på det hela har du rätt. Att enstaka komponenter är bättre gör ofta inget för helheten.

Men om tanken är att uppgradera anläggningen med jämna mellanrum så kan det vara idé att uppgradera till lite "för bra" enheter. För visst vore det synd om du köper en lagom dålig DAC och sedan inte hör någon skillnad när du investerar i ett bättre försteg/slutsteg/högtalare?

/ B

Användarvisningsbild
Emrik
-

Inläggav Emrik » 2012-06-21 14:33

Jonka_ skrev:Jag har ingen som helst erfarenhet av dac hittils, men jag vill inte byta ner mig.. Men jag ska inte räkna bort dacMagic föräns jag har lyssnat på den.

det är klart du har. bara att dacen har suttit fast i cd-spekaren eller datorn.

prova spela en skiva i cdn och datorn så hör du nog lite skillnad.

rekommenderar audio-gd's dacar! dom är stiliga och väldigt välbyggda för sitt pris!

edit: såg du skrev uppsala tidigare i tråden.
har en audio-gd fun till utlåning om det kan vara intressant! skicka pm så löser vi :)

Användarvisningsbild
30Hzbone
-

Inläggav 30Hzbone » 2012-06-21 14:59

rylandes skrev:
Vill man kliva över 96 kHz spärren med USB Audio klass 2 så går det i Mac och Linux men inte i Windows än. Då måste man ha speciella drivers. Även så om man vill använda sig av asynkron burst mode för audio.

Till min lilla DacMagic 100 gick det att ladda ner en USB 2.0 driver från Cambridge´s hemsida. Enkel att installera och den funkar.
Kör 24/192 musik nedtankat från skivbolaget 2L.

DacMagic 100 är en billig och helt OK DAC, tycker jag.
Hi-Finews testade ett antal dacar i sitt juninummer och DacMagic 100 var BBB (= både billigast och bäst, TDST (=tyckte de som testat)).

Edit: Tagit bort länkar till upphovsrättsskyddat material.
Senast redigerad av 30Hzbone 2012-06-30 08:40, redigerad totalt 1 gång.
I'm only in it for the music.

Användarvisningsbild
LeifB
-

Inläggav LeifB » 2012-06-23 07:47

DacMagic 100

Mycket prisvärd Dac !
Rekommenderas varmt.
Denna duger gott för de flesta.

Användarvisningsbild
TomKokk
-

Inläggav TomKokk » 2012-06-23 23:45

Bild
Fick hem Waida 121 i onsdag's denna veckan.
Den har nu fått stå på dygnet runt sedan den packades upp.
Först idag som den har börjat vakna till liv och börjat låta lite öppnare! ;-)
Senast redigerad av TomKokk 2012-06-23 23:53, redigerad totalt 1 gång.
pi60s, bs60, dialogF
Emotiva XPA-2, XPA-3
Marantz AV7005

Användarvisningsbild
TomKokk
-

Inläggav TomKokk » 2012-06-23 23:52

oa51 skrev:Jag tror det är här:
http://www.stilimento.se/products/wyred-4-sound-dac-2

Dock tillkommer moms och sannolikt frakt....., dvs slutpris på 14-15K
Alle priser er oppgitt eks. MVA for våre kunder utenfor Norge

Min kommer troligtvis inom några dagar nu.
Har ju även beställt en Wyred DAC-2 som kommer jämföras grundligt
med min andra nyligen införskaffade DAC Waida 121.
Lustigt nog fick jag denna först fast den var beställd efter min W4S-DAC2.
Ska verkligen bli spännande och intressant att jämföra dessa
med varandra.
I hemmamiljö och i lugn och ro. ;-)
pi60s, bs60, dialogF
Emotiva XPA-2, XPA-3
Marantz AV7005

Användarvisningsbild
oa51
-

Inläggav oa51 » 2012-07-19 11:31

Händer det något på denna fronten? :)

Användarvisningsbild
TomKokk
-

Inläggav TomKokk » 2012-07-19 19:25

oa51 skrev:Händer det något på denna fronten? :)

Kommer skriva en liten samanfattning i helgen som kommer! ;-)
pi60s, bs60, dialogF
Emotiva XPA-2, XPA-3
Marantz AV7005

Föregående

Återgå till Köpråd